MassKara 2011 Part 1 – Sa Sulod sang Kinse ka Oras

A little background about the language in the Philippines:

Our language is greatly influenced by our colonizers: the Spaniards for hundreds of years and the Americans for 40+ years. Our country has many dialects, almost each province or region has its own  (that is how diverse we are — aside from being scattered in different islands, we also speak in different words). We have our official language,  Filipino(Tagalog), however most of the people in other parts of the country (especially outside Luzon area) do not speak Tagalog on a daily basis.  In Bacolod, we only speak Tagalog when in school (inside our Filipino class) or when someone speaks to us in Tagalog. Bacolod’s  dialect is called Ilonggo/Hiligaynon but in an everyday conversation, it is common to hear people talking in Ilonggo with English words.

The following post is written in my everyday language. My apologies to my readers (those who do not understand Ilonggo) but I included photos that you might enjoy.🙂

Ilonggo Post:

Sang Sabado, gaduwa duwa ako kung makadto ako sa gina-volunteran ko nga organization ukon indi..but tungod kay MassKara kag sirado ang dalan sa Lacson nag disidir ako nga indi na lang. Mga alas 4 sang hapon nagpa-downtown ako kay gusto ko gid mang-picture sang street dancing (school category).  Sang galakat na ako sa dalan sa may Awing may mga tawo pero dutay na lang, hambal ko sa kaugalingon ko “ay basi wala na gid ko ni ya may ma-abtan nga performers” pero samtang gapanglakaton ako lapit na sa may Lopues San Sebastian..daw katunog sang sound system kag daw kagutok na gid..”ay salamat, may ara pa gasina-ot”. Ay abaw lamang, perti kagutok! Daw madunot ako (maski amo na ako sini kagamay) pero kay ang goal ko maka-pang picture..t nagdasuk man ako..kag nakakuha shots maski ga-kiniwi lang..hala click click lang.

Sige ako pamangkot sa mga tawo..”Manang, may ara pa nagasunod nga participant?” “Migo, may masunod pa?” “Manong, may ara pa gasunod diri?” kag daw mga 5 gid kabilog ang nagsabat..”ambot ah, bag-o lang man ko d.”..indi ako kabalo kung ma-frustrate ako sa sini nga answer ukon malipay (ma frustrate kay daw wala gid may nakabalo kung may masunod pa, or malipay kay indi ako nag-iisa nga bag-o lang diri nagsampot).  Sa dalayun ko nga pamangkot, may isa ka babaye nga nakasabat “last na lang ni nga school”, kag sa ika-duha nga hugada suno sa iya sabat indi ako kabalo kung malipay or ma disappoint, malipay  kay may nakasabat na sa pamangkot ko, ma-disappoint kay wala na ako sang picturan na lain nga group! t at least suerte ako gihapon kay naka-abot ako maski 1 ka grupo.

T sige man ako panglakaton upod sa mga tawo..kag sige pang-picture nga daw isa ka turista sa sariling ciudad! (hahaha ambisyosa!). Ay abaw, sang ara na ako sa plaza..ang sound bongga…”oh..sweet child of mine”..napakanta man ako bigla (siyempre silent singing lang eh!)…nakalab-ot ako sa SM..ay salamat mabugnawan ako. Ang miga ko nga dapat makitaay kami mga alas 4…daw wala na bati-a…derechu ako sa Chicken Deli kay perti ang gutom ko pang-picture kag lakat..(halin sa may dalan Lizares pakadto SM!)

Nakakaon na ako..naglibot sa department store..nagbasa-basa sa Booksale, ang akon nga miga nga matabo sa akon sang mga alas 4 pa, lapit na alas 8pm wala pa gihapon! Cool lang ako …makadto pa kami daan sa street party sa Lacson to Mandalagan (wala pa ako iniya ka experience kay daw 7 years ago wala pa man ini, yes, mga 7 katuig gid nga wala ako ka pang MassKara!)

Pasado na alas 8 kag nag-abot siya. Nagapanglakaton kami sa may float, kag natapakan sang 1 ka babaye ang akon tsinelas, ginsegundahan sang miga ko — kundi bitas! Ay maayo lamang open pa si Mr. Quickie kag natahi kag makapanglakaton pa ako sa dalan gamit ang akon paborito nga green na tsinelas.

   

At past 10pm (4 na kami kabilog) nakalab ot gid man kami sa Art District nga ginatawag! Tinir kami didto..kadlaw kadlaw upod sa amon mga abyan na ato na nga daan didto..then mga alas 2 sang kaagahon nag desisyon kami ma transfer sa may gabaligya kape..samtang gapanglakaton..nabitasan tsinelas ang amon isa kaupod! hahaha hindi ako nag-iisa..ay ahay kaluoy man sang amon iban nga upod sang kay o sang iya havaianas..pero in-fairness..nakalakat siya liwat gamit sang iya nabitas na tsinelas nga this time may alambre na!

Abot kami sa McDonalds (Lacson), tinir didto mga past 4am…kag nagpinuli..t abot ako sa gate sang balay namon alas 5. Daw nahuya man ako mamukaw, so naghulat-hulat  lang ko kay basi mabugtaw si nanay aga pa…ay abaw lamang…alas 6am na wala gihapon may nakabugtaw..nagpangita na ako paagi para may maka abri sa akon…daw wala gid..naubos ko na delete ang more than 500 text messages sa akon phone, kapila ko na sulit-suliton ang pictures sa akon camera, sanag na ang butlak sang adlaw, ka duha na nagbisita kay Buster ang nobya ya nga puti nga gwapa nga ido, naglabay na ang gina-stroll nga bata, naglabay na ang tupad balay nga naga walking siguro kada-aga, ginlabyan kag ginbalikan na ako sang manugbaligya pan de sal..ara man ako gihapon sa gwa sang gate sang amon balay..mga alas 7 na sang aga sang may nag-answer sa landline…..t after 2 ka oras nga tinir sa guwa sang gate..nakasulod gid man ako! Pinasahe ka gid MassKara 2011, ikaw lang ang nakapatinir sa akon sa guwa sang gate sa 2 ka oras!

4 thoughts on “MassKara 2011 Part 1 – Sa Sulod sang Kinse ka Oras

Leave a Reply

